Od dnia 20.03.2020 r. prowadzimy jedynie kursy w trybie zdalnym, gdzie zajęcia odbywały się w 100% przez Internet. Cześć z Was pewnie zastanawia się na ile warto uczestniczyć w tak realizowanym kursie i czy nauka będzie równie efektywna jak podczas szkolenia stacjonarnego. Ponieważ mamy już za sobą różne warianty szkoleń zdalnych (otwarte, zamknięte, tygodniowe, wieczorowe, weekendowe) oraz zarówno te podstawowe (np. CCNA v7, CCNA Security) jak i te bardziej zaawansowane (np. BGP, MPLS), to tym samym mamy już sprawdzone i dopracowane procedury ich realizacji. W poniższym artykule przedstawię, jak w praktyce wyglądają u nas szkolenia zdalne.

Interakcja z instruktorem

Każdy z uczestników w trakcie szkolenia widzi i słyszy instruktora oraz oczywiście widzi również prezentację i opcjonalnie tablicę. Analogicznie jak podczas szkolenia stacjonarnego w sali szkoleniowej, może zadawać pytania – zarówno głosowo jak i pisemnie (na czacie). Aby utrzymać porządek w trakcie szkolenia, instruktor oczywiście cały czas ma możliwość kontroli (wyłączenia) mikrofonu (i opcjonalnie kamery) uczestnika oraz nad tym co ewentualnie uczestnik udostępnia.

Warsztaty praktyczne

Ponieważ nasze szkolenia nastawione są przede wszystkim na praktykę, to oczywiście wszystkie zaplanowane warsztaty, które wykonywałbyś w trakcie szkolenia stacjonarnego, zrealizujesz również w trakcie kursu zdalnego. Większość warsztatów wykonasz dokładnie tak samo, jak gdybyś uczestniczył w szkoleniu stacjonarnym łącząc się zdalnie z fizycznym sprzętem sieciowym zlokalizowanym w naszej sali. Dotyczy to również np. warsztatów z sieci bezprzewodowych – również bez starty funkcjonalnej zrealizujesz je zdalnie. W bardzo nielicznych przypadkach będziemy się posiłkowali symulatorami sieci (Packet Tracer lub EVE-ng).

Nie obawiaj się aspektów technicznych związanych z udziałem w kursie!

Zapewniamy Ci wsparcie techniczne w zakresie użytkowania oprogramowania niezbędnego do odbycia szkolenia. Używane przez nas rozwiązania są proste w użyciu i niezawodne.

Realizacja połączenia z fizycznym sprzętem sieciowym w naszej sali szkoleniowej

Poznaj opinię uczestników o szkoleniach online

(Kliknij, aby powiększyć opinię)

Zobacz więcej opinii o naszych kursach.

Praca zespołowa (praca w grupach)

Nauka w podgrupach w niektórych sytuacjach jest efektywniejsza niż samodzielne rozwiązywanie problemu. Daje bowiem możliwość przedyskutowania różnych możliwych rozwiązań, sprawniejszego przygotowania/zbudowania większej topologii sieciowej, uczenia się na błędach innych , itp. W trakcie szkoleń stacjonarnych w takiej sytuacji dzielimy uczestników na grupy. Możemy to odwzorować również podczas szkoleń zdalnych, gdzie grupa osób będzie przypisana do “indywidualnego pokoju”, w ramach którego uczestnicy będą mogli się swobodnie komunikować, udostępniać pulpit, itp., ale ta komunikacja będzie dostępne wyłącznie dla uczestników tej grupy. Instruktor może swobodnie przemieszczać się pomiędzy pokojami grup uczestników, odpowiadać na ich pytania, sprawdzać postępy ich pracy, indywidualnie pomagać poszczególnym grupom, itd.

Pomoc instruktora

W trakcie szkolenia stacjonarnego, gdy uczestnik ma jakiś problem, nie wie jak coś ustawić albo “skonfigurował sieć”, ale coś nie działa, itp. to instruktor podchodzi do uczestnika i bezpośrednio na komputerze uczestnika pomaga mu rozwiązać problem. W trakcie szkolenia zdalnego działa to dokładnie analogicznie. Instruktor ma możliwość indywidualnego połączenia się na chwilę z uczestnikiem, uczestnik może udostępnić instruktorowi (i tylko instruktorowi) swój ekran, a nawet dodatkowo instruktor ma możliwość przejęcia kontroli nad myszą i klawiaturą uczestnika (oczywiście za jego wcześniejszą zgodą).

Platforma szkoleniowa

Jako platformę szkoleniową do naszych kursów wybraliśmy Zoom, bo oferuje przede wszystkim doskonałą jakość dźwięku, ale i również obrazu oraz szereg dodatkowych funkcji pozwalających sprawnie i efektywnie prowadzić szkolenia zdalne w tym m.in. możliwość kontroli (chwilowego wyłączenia) mikrofonu “zapominalskim” uczestnikom :), funkcje typu “remote hands” do rozwiązywania problemów uczestników, możliwość pracy/dyskusji podgrupach, itp.  Dodatkowo, jeśli nie chcesz lub nie możesz (komputer firmowy) niczego instalować na komputerze, to do szkolenia można również dołączyć używając jedynie standardowej przeglądarki.

Podsumowując

W trakcie kursu zdalnego realizowanego w 100% przez Internet

  • Będziesz widział i słyszał instruktora
  • Będziesz widział omawiane slajdy prezentacji oraz wirtualną tablicę
  • Będziesz mógł zadawać pytania głosowo lub na chacie
  • Będziesz pracował na komputerze w sali szkoleniowej, który będzie podłączony do fizycznych urządzeń sieciowych (czyli dokładnie tak samo, jak w trakcie szkolenia stacjonarnego)
  • Będziesz mógł pracować w podgrupach wykonując wspólnie wybrane ćwiczenia
  • Gdy będziesz miał problem, to instruktor indywidualnie będzie mógł Ci pomóc otrzymując od Ciebie dostęp do Twojego pulpitu i ewentualnie dodatkowo do Twojej myszy i klawiatury

A dodatkowo możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca, nie ponosisz kosztów podróży i noclegu oraz nic nie tracisz z meteorytyki, bo instruktor jest cały czas dostępny i otwarty na Twoje pytania dokładnie tak samo jak przy szkoleniu stacjonarnym. Z opinii uczestników widzimy, że są oni zdecydowanie zadowoleni z tak prowadzonych szkoleń i wygląda na to, że szkolenia zdalne na stałe pozostaną w naszej ofercie jako alternatywa i dodatek do szkoleń stacjonarnych.

Szkolenie online, szkolenie zdalne, tzw. szkolenie distance learning to pełnowartościowe szkolenie w czasie rzeczywistym, które możesz odbyć z dowolnego miejsca bez potrzeby opuszczania domu lub biura. Szkolenie odbywa się na żywo i cały czas masz stały kontakt z instruktorem i innymi uczestnikami.

Zobacz jak wyglądają przykładowe zajęcia

Tutaj zobaczysz jak wyglądają przykładowe zajęcia. Jest to drugie spotkanie kursu CCNAv7 realizowanego w soboty, więc uczestnicy już wiedzą jak się połączyć ze sprzętem sieciowym w sali. Od 32 minuty i 35 sekundy nagrania uczestnicy zaczynają wykonywać ćwiczenia praktyczne.

Najczęściej zadawane pytania

Oznacza to, że szkolenie będzie prowadzone stacjonarnie w Krakowie lub zdalnie. Przy czym zdalnie w kursie będziesz mógł uczestniczyć zawsze, a to czy w kursie będzie można uczestniczyć stacjonarnie, zależeć będzie od aktualnej sytuacji epidemiologicznej.

Czyli nawet gdy będzie możliwy powrót do zajęć stacjonarnych, to uczestnik będzie miał nadal możliwość uczestnictwa zdalnego w kursie (gdy po prostu jest to tryb preferowany, w razie obawy przed wirusem lub np. choroby, która uniemożliwi wyjście z domu). Niezależnie od trybu uczestnik będzie pracował na sprzęcie fizycznym, który jest w naszej sali szkoleniowej.

W skrócie nie i nie. Jeśli nie czujesz się komfortowo używając kamery możesz po prostu jej nie uruchamiać. To samo dotyczy mikrofonu, ale tutaj mimo wszystko zachęcamy, aby używać go do zadawania ewentualnych pytań instruktorowi zamiast pisać je na chacie. Czyli kamerę możesz mieć cały czas wyłączoną (lub jej nawet w ogóle nie mieć), a mikrofon włączać wówczas, gdy chcesz o coś zapytać.

Oczywiście Ty cały czas (pomimo wyłączonej kamery i mikrofonu) będziesz widział i słyszał instruktora oraz udostępniane przez niego treści (np. slajdy prezentacji).

Najpóźniej dzień przed szkoleniem otrzymasz link do spotkania, który po prostu otworzysz w przeglądarce internetowej. Otwierając stronę, będziesz mógł zdecydować czy dołączyć do spotkania używając tylko i wyłącznie przeglądarki, czy zainstalować aplikację Zoom na swoim komputerze. Zachęcamy do zainstalowania aplikacji, a nie łączenia się z użyciem samej przeglądarki, ponieważ aplikacja daje Wam (i instruktorowi) większe możliwości, np. możliwość łatwiejszej zdanej pomocy podczas warsztatów.

W pierwszym dniu szkolenia zalecamy podłączyć się do sesji minimum 10-15 minut przed jej planowanym rozpoczęciem

Tak. Twój komputer praktycznie będzie odpowiedzialny tylko za wyświetlanie obrazu i odtwarzanie dźwięku, a “cała reszta” realizowana jest po “naszej stronie”. W razie wątpliwości prosimy o kontakt.

Z urządzeniami w naszej sali połączysz się przy użyciu SSL VPN. Szczegóły techniczne przekaże Ci instruktor na początku szkolenia. Aplikacja jest dostępna na każdy system operacyjny (Widnows, Linux, MacOS) i działa w każdych warunkach (jeśli bez problemu łączysz się przeglądarką ze swoim bankiem to połączysz się również ze środowiskiem laboratoryjnym).

Zalecamy instalacje oprogramowania Zoom do wideokonferencji (przed pierwszym spotkaniem otrzymasz odpowiedni link) oraz dodatkowo przy większości szkoleń będzie potrzebny również klient SSL VPN (aplikacja jest dostępna na każdy system – Widnows, Linux, MacOS).

Jeśli powyższe jest problemem dla Ciebie, bo np. planowałeś uczestniczyć w szkoleniu używając firmowego komputera, którego system jest mocno ograniczony, to poinformuj nas o tym i na pewno znajdziemy jakieś rozwiązanie.

Typowy domowy komputer stacjonarny lub laptop w zupełności wystarczy. Natomiast zalecane jest posiadanie dwóch monitorów, bo zdecydowanie poprawi to komfort pracy i efektywność nauki. Na jednym monitorze będzie można śledzić prezentację, a na drugim wykonywać warsztaty praktyczne. Alternatywą mogą być ewentualnie dwa komputery – na jednym uruchomisz system do wideokonferencji, a z drugiego połączysz się ze sprzętem sieciowym w sieciowym w naszej sali.

Nie zagłębiając się w szczegóły techniczne, jeśli Twoje łącze internetowe pozwala w miarę komfortowo korzystać z usług streamingowych (np. Netflix), to nie powinieneś mieć problemów z udziałem w kursie. W praktyce ważniejsza jest stabilność działania łącza, niż jego przepustowość. Mieliśmy również uczestników, którzy w trakcie kursu używali mobilnego internetu 4G/LTE i nie narzekali na jakość połączenia.