Od dnia 20.03.2020 r. prowadzimy jedynie kursy w trybie zdalnym, gdzie zajęcia odbywały się w 100% przez Internet. Cześć z Was pewnie zastanawia się na ile warto uczestniczyć w tak realizowanym kursie i czy nauka będzie równie efektywna jak podczas szkolenia stacjonarnego. Ponieważ mamy już za sobą różne warianty szkoleń zdalnych (otwarte, zamknięte, tygodniowe, wieczorowe, weekendowe) oraz zarówno te podstawowe (np. CCNA v7, CCNA Security) jak i te bardziej zaawansowane (np. BGP, MPLS), to tym samym mamy już sprawdzone i dopracowane procedury ich realizacji. W poniższym artykule przedstawię, jak w praktyce wyglądają u nas szkolenia zdalne.
Interakcja z instruktorem
Każdy z uczestników w trakcie szkolenia widzi i słyszy instruktora oraz oczywiście widzi również prezentację i opcjonalnie tablicę. Analogicznie jak podczas szkolenia stacjonarnego w sali szkoleniowej, może zadawać pytania – zarówno głosowo jak i pisemnie (na czacie). Aby utrzymać porządek w trakcie szkolenia, instruktor oczywiście cały czas ma możliwość kontroli (wyłączenia) mikrofonu (i opcjonalnie kamery) uczestnika oraz nad tym co ewentualnie uczestnik udostępnia.
Warsztaty praktyczne
Ponieważ nasze szkolenia nastawione są przede wszystkim na praktykę, to oczywiście wszystkie zaplanowane warsztaty, które wykonywałbyś w trakcie szkolenia stacjonarnego, zrealizujesz również w trakcie kursu zdalnego. Większość warsztatów wykonasz dokładnie tak samo, jak gdybyś uczestniczył w szkoleniu stacjonarnym łącząc się zdalnie z fizycznym sprzętem sieciowym zlokalizowanym w naszej sali. Dotyczy to również np. warsztatów z sieci bezprzewodowych – również bez starty funkcjonalnej zrealizujesz je zdalnie. W bardzo nielicznych przypadkach będziemy się posiłkowali symulatorami sieci (Packet Tracer lub EVE-ng).
Nie obawiaj się aspektów technicznych związanych z udziałem w kursie!
Zapewniamy Ci wsparcie techniczne w zakresie użytkowania oprogramowania niezbędnego do odbycia szkolenia. Używane przez nas rozwiązania są proste w użyciu i niezawodne.
Poznaj opinię uczestników o szkoleniach online
(Kliknij, aby powiększyć opinię)
Zobacz więcej opinii o naszych kursach.
Praca zespołowa (praca w grupach)
Nauka w podgrupach w niektórych sytuacjach jest efektywniejsza niż samodzielne rozwiązywanie problemu. Daje bowiem możliwość przedyskutowania różnych możliwych rozwiązań, sprawniejszego przygotowania/zbudowania większej topologii sieciowej, uczenia się na błędach innych , itp. W trakcie szkoleń stacjonarnych w takiej sytuacji dzielimy uczestników na grupy. Możemy to odwzorować również podczas szkoleń zdalnych, gdzie grupa osób będzie przypisana do „indywidualnego pokoju”, w ramach którego uczestnicy będą mogli się swobodnie komunikować, udostępniać pulpit, itp., ale ta komunikacja będzie dostępne wyłącznie dla uczestników tej grupy. Instruktor może swobodnie przemieszczać się pomiędzy pokojami grup uczestników, odpowiadać na ich pytania, sprawdzać postępy ich pracy, indywidualnie pomagać poszczególnym grupom, itd.
Pomoc instruktora
W trakcie szkolenia stacjonarnego, gdy uczestnik ma jakiś problem, nie wie jak coś ustawić albo „skonfigurował sieć”, ale coś nie działa, itp. to instruktor podchodzi do uczestnika i bezpośrednio na komputerze uczestnika pomaga mu rozwiązać problem. W trakcie szkolenia zdalnego działa to dokładnie analogicznie. Instruktor ma możliwość indywidualnego połączenia się na chwilę z uczestnikiem, uczestnik może udostępnić instruktorowi (i tylko instruktorowi) swój ekran, a nawet dodatkowo instruktor ma możliwość przejęcia kontroli nad myszą i klawiaturą uczestnika (oczywiście za jego wcześniejszą zgodą).
Platforma szkoleniowa
Jako platformę szkoleniową do naszych kursów wybraliśmy Zoom, bo oferuje przede wszystkim doskonałą jakość dźwięku, ale i również obrazu oraz szereg dodatkowych funkcji pozwalających sprawnie i efektywnie prowadzić szkolenia zdalne w tym m.in. możliwość kontroli (chwilowego wyłączenia) mikrofonu „zapominalskim” uczestnikom :), funkcje typu „remote hands” do rozwiązywania problemów uczestników, możliwość pracy/dyskusji podgrupach, itp. Dodatkowo, jeśli nie chcesz lub nie możesz (komputer firmowy) niczego instalować na komputerze, to do szkolenia można również dołączyć używając jedynie standardowej przeglądarki.
Podsumowując
W trakcie kursu zdalnego realizowanego w 100% przez Internet
A dodatkowo możesz w nim uczestniczyć z dowolnego miejsca, nie ponosisz kosztów podróży i noclegu oraz nic nie tracisz z meteorytyki, bo instruktor jest cały czas dostępny i otwarty na Twoje pytania dokładnie tak samo jak przy szkoleniu stacjonarnym. Z opinii uczestników widzimy, że są oni zdecydowanie zadowoleni z tak prowadzonych szkoleń i wygląda na to, że szkolenia zdalne na stałe pozostaną w naszej ofercie jako alternatywa i dodatek do szkoleń stacjonarnych.
Szkolenie online, szkolenie zdalne, tzw. szkolenie distance learning to pełnowartościowe szkolenie w czasie rzeczywistym, które możesz odbyć z dowolnego miejsca bez potrzeby opuszczania domu lub biura. Szkolenie odbywa się na żywo i cały czas masz stały kontakt z instruktorem i innymi uczestnikami.
Zobacz jak wyglądają przykładowe zajęcia
Tutaj zobaczysz jak wyglądają przykładowe zajęcia. Jest to drugie spotkanie kursu CCNAv7 realizowanego w soboty, więc uczestnicy już wiedzą jak się połączyć ze sprzętem sieciowym w sali. Od 32 minuty i 35 sekundy nagrania uczestnicy zaczynają wykonywać ćwiczenia praktyczne.