Opis szkolenia

Szkolenie Voice to aktualnie nasze autorskie szkolenie, które pozwala na zapoznanie się z podstawami działania telefonii IP. Omawia architekturę, składniki i funkcjonalność rozwiązań Cisco Unified Communications. Pozwala na uzyskanie umiejętności konfigurowania i monitorowania produktów służących m.in.  do zarządzania połączeniami telefonicznymi, routingiem głosu, pocztą głosową i śledzeniem dostępności.
W cenie szkolenia każdy uczestnik dodatkowo otrzymuje:

  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • dostęp do indywidualnego sprzętu sieciowego podczas warsztatów (sala szkoleniowa wyposażona jest w ponad 60 routerów i przełączników)
  • pełny wydruk naszych autorskich prezentacji (teoria wraz z poleceniami konfiguracyjnymi)

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do osób, których praca związana jest z rozwiązaniami VoIP, zarządzaniem i administracją urządzeniami sieciowymi tj.

  • inżynierów sieciowych
  • pracowników wsparcia technicznego
  • specjalistów IT

… oraz każdego chcącego poszerzyć swoją wiedzę z zakresu telefonii IP. Uczestnik szkolenia powinien potrafić posługiwać się wierszem poleceń IOS w zakresie materiału szkolenia CCNA R&S.

Czy planujecie uruchomić szkolenie CCNA Collaboration?

W najbliższym czasie nie mamy takich planów. Szkolenie CCNA Colaboration jest dość mocno teoretyczne i omawia wiele różnych zagadnień, ale w praktyce nie „do końca”. Tzn. prezentowane tam polecenia lub kroki konfiguracyjne (dla interfejsów WWW) niestety często są niekompletne, tj. ich wykonanie nie będzie skutkowało działającym w pełni rozwiązaniem. A cześć tematów omówiona jest po prostu na zasadzie jedynie opisu funkcjonaliści.

Natomiast osoby przychodzące do nas na szkolenia to głowie osoby, które z danymi rozwiązaniami pracują na bieżąco. Dlatego też to co my omawiamy na szkoleniu Voice jest zawsze poparte ćwiczeniem praktycznym i nie chcielibyśmy z tego rezygnować.

Program szkolenia

Przegląd rozwiązań Cisco Unified Communications

  • Cisco Unified Communication Manager Express
  • Cisco Unified Communication Manager
  • Cisco Unity Express, Cisco Unity i Cisco Unity Connection
  • Cisco Unified Presence Server
  • Cisco IP Phones

Tradycyjna telefonia analogowa i cyfrowa

  • Przesyłanie głosu w analogowych sieciach telefonicznych
  • Przesyłanie głosu w cyfrowych sieciach telefonicznych
  • Próbkowanie, kwantyzacja, kodowanie i kompresja głosu
  • TDM w cyfrowych łączach telefonicznych
  • Komponenty sieci telefonicznych
  • Przygotowanie infrastruktury sieciowej dla urządzeń VoIP
  • PoE, Voice VLAN, IEEE 802.1Q, DTP, VTP, DHCP, NTP

Cisco Unified Communication Manager Express (CME)

  • Instalacja i podstawowa konfiguracja CME
  • Zarządzanie telefonami i liniami telefonicznymi

       

        • Automatyczna rejestracja telefonów

       

        • Konfiguracja ustawień regionalnych

       

      • Książki telefoniczne
    • Zarządzanie połączeniami

         

          • Call forward i Call transfer

         

          • Call park i Call pickup

         

          • Intercom i Paging

         

          • Hunt groups

         

          • Single number reach

         

          • CDR i call accounting

         

        • Music on hold
      • Konfiguracja CME przy użyciu Web GUI i CCP
      • Zarządzanie użytkownikami
      • Transmisja głosu w sieciach IP

           

            • Kodeki, DSP, PVDM

           

            • Protokoły transportowe i sygnalizacyjne w VoIP

           

          • Quality of Service
        • Routing głosu

             

              • Integracja rozwiązań VoIP z tradycyjną telefonią

             

              • Dial peer

             

              • PLAR

             

            • Manipulacja numerami telefonicznymi
          • Kontrola nawiązywania połączeń

               

                • After-hours call blocking

               

              • Class of Restrictions

            Cisco Unified Communication Manager (CUCM)

            • Interfejsy zarządzające
            • Konfiguracja podstawowych usług dla telefonów
            • Zarządzanie telefonami i liniami telefonicznymi

                 

                • Automatyczna rejestracja i ręczne dodawanie,usuwanie, restartowanie i zmiana konfiguracji telefonów
                • Tworzenie i zarządzanie liniami telefonicznymi
              • Zarządzanie użytkownikami

                   

                    • End users i application users

                   

                    • Użytkownicy, role i grupy

                   

                    • Ręczne zarządzanie użytkownikami

                   

                    • BAT

                   

                  • Integracja z LDAP
                • Extension Mobility
                • Routing głosu

                     

                    • Gateways, Trunks, Route Group, Route List i Route Pattern
                  • Kontrola połączeń – Class of Control
                  • Zarządzanie połączeniami

                       

                        • Hunt Groups

                       

                        • Call Forward

                       

                        • Shared Lines i Barge & Privacy

                       

                        • Call Pickup i Call Park

                       

                      • Intercom
                    • Native CUCM Presence/li_item]

                         

                          • BLF Speed Dial

                         

                          • Subscribe CSS i Presence Group

                         

                        • Unified Mobility (Mobile Connect, Mobile Voice Access)

                      Cisco Unity Connection (CUC)

                      • Interfejsy zarządzające
                      • Zarządzanie użytkownikami
                      • Zarządzanie skrzynkami pocztowymi użytkowników
                      • Interakcja użytkowników z CUC przez interfejs głosowy i GUI
                      • Integracja CUC i CUCM
                      • Call Handlers
                      • Call Routing

                      Cisco Unified Presence

                      • Architektura Cisco Unified Presence
                      • Cisco Unified Presence Server (CUPS)
                          • Enterprise Instant Messaging
                          • Integracja z CUCM i CUC
                          • Usługi współpracujące z CUPS
                        • Cisco Unified Personal Communicator
                          • Tryby pracy softphone i deskphone
                          • Rozmowy głosowe i wideo
                        • Client Services Framework

                        Zarządzanie i rozwiązywanie problemów w produktach Cisco Unified Communications

                        • Disaster Recovery System
                        • Rozwiązywanie problemów z rejestracją telefonów
                        • Raportowanie w CUCM
                        • Raportowanie w CUC
                        • CDR, CMR i CAR Tool
                        • Wprowadzenie do Real Time Monitoring Tool

                        Czas trwania

                        0
                        dni
                        0
                        godz.

                        Liczba dni szkoleniowych zależy od trybu realizacja szkolenia (liczby godzin w ciągu jednego dnia). W harmonogramie znajdziesz informacje o możliwych trybach realizacji szkolenia.

                        Koszt

                        Jestem zainteresowany!

                        Sprawdź najbliższe terminy oraz następnie

                        Jeśli nie pasują Ci najbliższe terminy lub potrzebujesz więcej czasu, aby np. załatwić sprawy finansowania szkolenia z pracodawcą to poinformuj nas o tym wysyłając wiadomość. Każda informacja zwrotna od nawet tylko potencjalnie zainteresowanej osoby jest dla pomocna i pozwala lepiej dostosować naszą ofertę dla Was.