Project Description

Opis szkolenia

Szkolenie Voice to aktualnie nasze autorskie szkolenie, które pozwala na zapoznanie się z podstawami działania telefonii IP. Omawia architekturę, składniki i funkcjonalność rozwiązań Cisco Unified Communications. Pozwala na uzyskanie umiejętności konfigurowania i monitorowania produktów służących m.in.  do zarządzania połączeniami telefonicznymi, routingiem głosu, pocztą głosową i śledzeniem dostępności.
W cenie szkolenia każdy uczestnik dodatkowo otrzymuje:

  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • dostęp do indywidualnego sprzętu sieciowego podczas warsztatów (sala szkoleniowa wyposażona jest w ponad 60 routerów i przełączników)
  • pełny wydruk naszych autorskich prezentacji (teoria wraz z poleceniami konfiguracyjnymi)

Dla kogo jest to szkolenie?

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do osób, których praca związana jest z rozwiązaniami VoIP, zarządzaniem i administracją urządzeniami sieciowymi tj.

  • inżynierów sieciowych
  • pracowników wsparcia technicznego
  • specjalistów IT

… oraz każdego chcącego poszerzyć swoją wiedzę z zakresu telefonii IP. Uczestnik szkolenia powinien potrafić posługiwać się wierszem poleceń IOS w zakresie materiału szkolenia CCNA R&S.

Czy planujecie uruchomić szkolenie CCNA Collaboration?

W najbliższym czasie nie mamy takich planów. Szkolenie CCNA Colaboration jest dość mocno teoretyczne i omawia wiele różnych zagadnień, ale w praktyce nie „do końca”. Tzn. prezentowane tam polecenia lub kroki konfiguracyjne (dla interfejsów WWW) niestety często są niekompletne, tj. ich wykonanie nie będzie skutkowało działającym w pełni rozwiązaniem. A cześć tematów omówiona jest po prostu na zasadzie jedynie opisu funkcjonaliści.

Natomiast osoby przychodzące do nas na szkolenia to głowie osoby, które z danymi rozwiązaniami pracują na bieżąco. Dlatego też to co my omawiamy na szkoleniu Voice jest zawsze poparte ćwiczeniem praktycznym i nie chcielibyśmy z tego rezygnować.

Program szkolenia

Przegląd rozwiązań Cisco Unified Communications

  • Cisco Unified Communication Manager Express
  • Cisco Unified Communication Manager
  • Cisco Unity Express, Cisco Unity i Cisco Unity Connection
  • Cisco Unified Presence Server
  • Cisco IP Phones

Tradycyjna telefonia analogowa i cyfrowa

  • Przesyłanie głosu w analogowych sieciach telefonicznych
  • Przesyłanie głosu w cyfrowych sieciach telefonicznych
  • Próbkowanie, kwantyzacja, kodowanie i kompresja głosu
  • TDM w cyfrowych łączach telefonicznych
  • Komponenty sieci telefonicznych
  • Przygotowanie infrastruktury sieciowej dla urządzeń VoIP
  • PoE, Voice VLAN, IEEE 802.1Q, DTP, VTP, DHCP, NTP

Cisco Unified Communication Manager Express (CME)

  • Instalacja i podstawowa konfiguracja CME
  • Zarządzanie telefonami i liniami telefonicznymi
    • Automatyczna rejestracja telefonów
    • Konfiguracja ustawień regionalnych
    • Książki telefoniczne
  • Zarządzanie połączeniami
    • Call forward i Call transfer
    • Call park i Call pickup
    • Intercom i Paging
    • Hunt groups
    • Single number reach
    • CDR i call accounting
    • Music on hold
  • Konfiguracja CME przy użyciu Web GUI i CCP
  • Zarządzanie użytkownikami
  • Transmisja głosu w sieciach IP
    • Kodeki, DSP, PVDM
    • Protokoły transportowe i sygnalizacyjne w VoIP
    • Quality of Service
  • Routing głosu
    • Integracja rozwiązań VoIP z tradycyjną telefonią
    • Dial peer
    • PLAR
    • Manipulacja numerami telefonicznymi
  • Kontrola nawiązywania połączeń
    • After-hours call blocking
    • Class of Restrictions

Cisco Unified Communication Manager (CUCM)

  • Interfejsy zarządzające
  • Konfiguracja podstawowych usług dla telefonów
  • Zarządzanie telefonami i liniami telefonicznymi
      • Automatyczna rejestracja i ręczne dodawanie,usuwanie, restartowanie i zmiana konfiguracji telefonów
      • Tworzenie i zarządzanie liniami telefonicznymi
    • Zarządzanie użytkownikami
      • End users i application users
      • Użytkownicy, role i grupy
      • Ręczne zarządzanie użytkownikami
      • BAT
      • Integracja z LDAP
    • Extension Mobility
    • Routing głosu
      • Gateways, Trunks, Route Group, Route List i Route Pattern
    • Kontrola połączeń – Class of Control
    • Zarządzanie połączeniami
      • Hunt Groups
      • Call Forward
      • Shared Lines i Barge & Privacy
      • Call Pickup i Call Park
      • Intercom
    • Native CUCM Presence/li_item]
      • BLF Speed Dial
      • Subscribe CSS i Presence Group
      • Unified Mobility (Mobile Connect, Mobile Voice Access)

    Cisco Unity Connection (CUC)

    • Interfejsy zarządzające
    • Zarządzanie użytkownikami
    • Zarządzanie skrzynkami pocztowymi użytkowników
    • Interakcja użytkowników z CUC przez interfejs głosowy i GUI
    • Integracja CUC i CUCM
    • Call Handlers
    • Call Routing

    Cisco Unified Presence

    • Architektura Cisco Unified Presence
    • Cisco Unified Presence Server (CUPS)
        • Enterprise Instant Messaging
        • Integracja z CUCM i CUC
        • Usługi współpracujące z CUPS
      • Cisco Unified Personal Communicator
        • Tryby pracy softphone i deskphone
        • Rozmowy głosowe i wideo
      • Client Services Framework

      Zarządzanie i rozwiązywanie problemów w produktach Cisco Unified Communications

      • Disaster Recovery System
      • Rozwiązywanie problemów z rejestracją telefonów
      • Raportowanie w CUCM
      • Raportowanie w CUC
      • CDR, CMR i CAR Tool
      • Wprowadzenie do Real Time Monitoring Tool

      Czas trwania

      0
      dni
      0
      godz.

      Liczba dni szkoleniowych zależy od trybu realizacja szkolenia (liczby godzin w ciągu jednego dnia). W harmonogramie znajdziesz informacje o możliwych trybach realizacji szkolenia.

      Koszt

      Jestem zainteresowany!

      Sprawdź najbliższe terminy oraz następnie

      Jeśli nie pasują Ci najbliższe terminy lub potrzebujesz więcej czasu, aby np. załatwić sprawy finansowania szkolenia z pracodawcą to poinformuj nas o tym wysyłając wiadomość. Każda informacja zwrotna od nawet tylko potencjalnie zainteresowanej osoby jest dla pomocna i pozwala lepiej dostosować naszą ofertę dla Was.